fashionette


Min inspiration
May 13, 2008, 8:00 am
Filed under: Uncategorized

Jag har alltid älskat Francoise Hardy. Finns det någon finare än hon? Så fransk, sval och tuff, tres chic. Att hon har en otrolig röst och spelar gitarr som en gudinna är plus i kanten. Inte konstigt att hon fått både Bob Dylan & Mick Jagger på fall. Eller så är jag bara partisk för att vi har samma frisyr.


Daisy Lowe är så söt. Hon ser alltid ut som en docka som precis kommit hem från en natts hårt festande. Håret står åt alla håll, kläderna ser ut att vara påslängda i mörkret och ögonen är ständigt markerade med sotig eyeliner. Jag gillar det väldigt mycket. Är Francoise Hardy det enkla och cleana så är brittiska Daisy den ruffa motsvarigheten.

Margherita Missoni har långklänningen som sitt signum och är barnbarn till grundarna av Missoni. Inte konstigt att hon är så snygg hela tiden. Tillsammans med mönstrade klänningar och kjolar bär hon enkla smycken av antingen glaspärlor eller trä (stela armband är hennes favorit). Jag kan döda för att få hennes garderob.


Leave a Comment so far
Leave a comment



Leave a Reply

