fashionette


Fashionettes must-haves
May 12, 2008, 8:18 pm
Filed under: Beauty, Fashion, Gossip, Shopping, Uncategorized

När jag läser tidningar är bland det första jag kollar in skönhetsreportagen. Jag tycker även att det är jättespännande att läsa om vilka kändisar som använder vad. Hursomhelst så tänkte jag väl försöka mig på att göra ett litet inlägg där jag visar upp vad som finns i min sminkväska just nu och som jag absolut inte lämnar huset utan.

  • Rouge från MAC. Jag älskar MAC, det är mitt absoluta favoritmärke och jag äger säkert runt 10 rouge från MAC och de är fantastiska, både de i puder- och krämform. Det jag använder mest just nu heter “Peaches” och passar min varma men bleka hudton bra.
  • Läppbalsam klarar jag mig inte utan. Strawberry rosebud luktar mums, återfuktar bra och burken är otroligt söt.
  • Ögonfransböjare bör alla ha i sitt ägo. Jag måste alltid böja mina fransar före och innan jag applicerar mascara för att mina fransar är så jobbiga. Brukar även få böja till dem då och då under dagen.
  • Mascara ramar in ögonen och gör att man genast ser piggare ut. Mascara är nog mitt största måste, tillsammans med rouge och läppgunka såklart. Bad gal lash från Benefit & Lancôme hypnôse är mina favoriter.
  • Finnar och mörka ringar under ögonen slipper man ju helst. Råkar de ändå finnas där i ansiktet så är det klokt att täcka över dem. Maybellines mousseconcealer fixar jobbet åt mig.

Vilka är era skönhetsmåsten?


Leave a Comment so far
Leave a comment



Leave a Reply

